NEHERA predstavila prvú upcyklovanú kolekciu v spolupráci s Gonoe: Mladí dizajnéri odmietajú tradičné normy a estetiku
NEHERA uvádza na trh svoju prvú upcyklovanú kolekciu vytvorenú v spolupráci so značkou GONOE, za ktorou stoja talentovaní dizajnéri Patrik Platko a Max Basala – víťazi ocenenia Best Fashion Talent na minuloročnom Mercedes-Benz Fashion Live!
NEHERA predstavila prvú upcyklovanú kolekciu v spolupráci s Gonoe: Mladí dizajnéri odmietajú tradičné normy a estetiku
Myšlienka spoločnej kolekcie vychádza nielen z prístupu značky GONOE k móde, ale aj zo samotnej a dlhodobej filozofie značky NEHERA. Jedným zo základných pilierov NEHERA je udržateľnosť a zodpovednosť voči budúcim generáciám. Práve z tejto filozofie a zo snahy systematicky podporovať mladú slovenskú tvorbu vznikla jedinečná spolupráca so značkou GONOE, ktorá je radikálna svojím odvážnym prístupom k móde, vedome odmieta tradičné normy a estetické pravidlá. Namiesto konvenčného dizajnu sa sústreďujú na experiment, dekonštrukciu a upcykláciu – transformáciu existujúcich odevov a materiálov na nové, originálne kúsky. Ich kolekcie sú často koncepčne silné, provokatívne a stávajú sa komunikačným prostriedkom na vyjadrenie postojov.
Cieľom spolupráce je ukázať, že móda môže byť inovatívna, vizuálne pôsobivá a zároveň udržateľná – bez potreby neustáleho vytvárania nových materiálov. GONOE dostali možnosť využiť archívne kúsky z predchádzajúcich kolekcií NEHERA, ako aj skladové zásoby látok a materiálov, a pretvoriť ich podľa vlastnej vízie.
Výsledkom je kolekcia s limitovaným počtom kúskov, ktorá sa oficiálne predstavila 11. septembra v predajni NEHERA v Bratislave. Ak sa tento prístup ukáže ako úspešný, značka NEHERA je pripravená vytvárať aj ďalšie upcyklované kolekcie v budúcnosti.
Podstatou značky NEHERA je funkčné pohodlie. Vsádza na kreativitu a inovácie a vytvára výnimočnú módu, ktorá zostáva elegantná bez ohľadu na pominuteľné trendy. Vo svete módy, ktorý je posadnutý slovom „viac“, objavuje NEHERA krásu v slove „menej“. A robí to nápadito.
Nadčasovosť designov sa odráža na kvalite použitých materiálov. V spolupráci s lokálnymi remeselníkmi je starostlivo preverované, aby každé vlákno použitého materiálu spĺňalo najprísnejšie normy udržateľnosti.
Kultúra značky NEHERA vyzdvihuje spontánnosť, vitalitu a udržateľnosť, zatiaľ čo jej modely pôsobia na prvý pohľad nenápadne. Odstraňuje všetko nadbytočné a nepotrebné a odhaľuje tak elegantné designy, ktoré sú jedinečné a nenápadne podmanivé. Striedma elegancia je vyvažovaná emotívnymi gestami.
Luxus v podaní NEHERA je výsledkom nekompromisného dodržiavania princípov udržateľnosti. Keď je udržateľnosť braná vážne, nemôže byť lacná alebo predstieraná. Vízia udržateľnosti značky NEHERA zahŕňa všetky jej rozmery: environmentálne, sociálne i ekonomické zároveň.
NEHERA je nezávislá slovenská značka, ktorá oživila dedičstvo slávnej československej značky, ktorá prekvitala v 30. rokoch 20. storočia a zapísala sa do svetovej histórie integráciou dizajnu, výroby a maloobchodu.
Remeselná tradícia československého textilného priemyslu siaha až do roku 1868, kedy bola v Prostějove, moravskom rodnom meste Jana Neheru, založená prvá továreň na konfekcii v pevninskej Európe.