Presunúť na hlavný obsah

Silvia priniesla na Slovensko udržateľné značky pre deti. Nie je jedno, čo deťom obliekate, tvrdí

Kariéra

Sympatická mama a dnes už úspešná podnikateľka, Silvia Pavel, mala k móde vždy blízko. No až v čase, keď sa jej narodil syn našla v sebe silu a odvahu venovať sa tomuto biznisu naplno. Dnes na Slovensko prináša poctivé, udržateľné značky, ktoré sú nielen priateľské k životnému prostrediu, ale dostanú vás aj svojou kvalitou a hravosťou.

 

Ako vznikla myšlienka založiť MiNi JOSEPH?

Myšlienka založiť MiNi JOSEPH sa vyvíjala postupne. Pre lepšie vysvetlenie. Vždy som sa zaujímala o módu, moja mamina nás so sestrou viedla k pekným veciam, bolo nám to od malička prirodzené ladiť, kombinovať, možno niekedy aj trochu inak.

Vždy sme sa chceli odlišovať od iných a aj keď v minulosti neboli dostupné toľké značky a nerozlišovalo sa, či je to udržateľné alebo príliš drahé/ lacné, kupovalo sa, čo bolo dostupné. Aj z toho mála na trhu, sme rady kombinovali a vymýšľali, čo k čomu ladí. Pamätám si, že keď sme boli malé deti, mamina, aj keď je zubárka, nám veľa šila. 

Čiže vždy, aj keď nepriamo som žila v módnom svete, lebo ma bavilo sledovať trendy a vymýšľať rôzne kombinácie. Avšak všetko sa ukázalo, až po narodení môjho syna, kedy väčšina mamičiek zvažuje, čo ďalej. Ja som to zobrala ako výzvu - buď sa vrátim do zamestnania, ktoré ma nebavilo alebo idem naplno do toho, čo milujem. Podpora v rodine bola obrovská, tak bolo rozhodnuté. Navyše môj syn Dodko ma vždy motivoval k veľkým rozhodnutiam, nepriamo inšpiroval a ukazoval smer. Ja som sa toho chopila a začala makať na svojom sne.

Kto za ním stojí?

MiNi JOSEPH je rodinný eshop, rada ho takto označím, aj keď za ním stojím len ja. Mám veľa pomocníkov a podporovateľov v rodine. Začnem s Dodkom, lebo bez neho by eshop nebol, on skúša všetky novinky, všetky značky prejdu najprv ním a potom sa dostanú na eshop. Čím je starší, tým viac pomáha s balením, fotením, asistuje mi pri mnohých činnostiach. Obzvlášť v tomto korona čase, kedy je so mnou doma. 

Ďalej by som mohla pokračovať mojimi rodičmi, manželom a súrodencami. S mojou sestrou a švagrinou všetko zdieľam, sú to moje najväčšie poradkyne. Takže áno, MiNi JOSEPH je rodinný.

Prečo práve detský obchod, s dizajnovým oblečením?

Ako som už spomínala, táto myšlienka sa postupne vyvíjala. Pri Dodkovi sa moje nadšenie z módy presunulo na detské oblečenie. Aj keď je trh dosť plný a ponúka veľa značiek a možností, aj tak som mala pocit, že tomu detskému oblečeniu by som vedela dať ešte väčšiu šancu a ukázať nášmu trhu, že to ide aj inak. Že stále sú značky, ktoré sú na Slovensku nepoznané a zaslúžili by si tu byť. Som hrdá na značky, ktoré ponúka MiNi JOSEPH, stále si za nimi stojím a neskrývam moju radosť, keď si môžem byť istá ich kvalitou.

Venujete sa len tomu alebo popritom pracujete v úplne inej oblasti?

Venujem sa mu naplno, naplno ma zamestnáva, čomu sa len teším a každý deň ďakujem, že to tak je. 

Čo pre Vás znamená móda?

Naučila som sa, že móda je tak rôznorodá a v dnešnej dobe naozaj ponúka toľko možností. Čiže pre mňa je to o fantázii a kreativite, ktorú ľudia majú priestor ukázať svojim oblečením. Už to nie je o tom, že niečo je staromódne, tak to vyhodíme. Trendy sú také, že móda sa neustále opakuje a vracia s drobnými obmenami. A to je to fantastické, že každý človek si určuje, čo sa mu páči a čo nie.

Detská móda je o pohodlí, ktoré je spojené s hravosťou. Detský svet je úžasný, a preto treba nechať deti, aby ukázali svoje osobnosti naplno, či už oblečením alebo ich prejavom. 

Zaujímajú sa slovenskí rodičia o to, čo svojim deťom obliecť? Potrpia si na kvalitu?

Toto je stále diskutabilné, nakoľko mojich zákazníkov určite radím medzi tých, ktorí sa zaujímajú o kvalitu oblečenia a zaujímajú sa o to, čo deťom obliekajú. Na druhej strane stále je veľa ľudí, ktorým je to jedno, či už ich vedie k tomu finančná stránka alebo sa naozaj o módu a materiály nazaujímajú a povedia si, že dieťa všetko zničí, zašpiní a vyderie, tak nepotrebuje drahé oblečenie. Lenže za tým drahým oblečením stojí kvalita a veľa krát aj menšie rodinné firmy, ktoré nemajú veľkovýrobu a tejto myšlienky sa chcú aj držať.

Prečítajte si: Nina je profesionálnou baletkou: Zatiaľ čo iní osem hodín denne pracujú, ja osem hodín denne trénujem

Ja som takisto zástanca myšlienky- Menej je niekedy viac. Môj Dodko nemá veľa oblečenia, ale môžem sa spoľahnúť, že aj keď ho zašpiní, po opratí ho nemusím vyhodiť, lebo to oblečenie si drží tvar a kvalitu na dlhé roky. Nie nadarmo sa hovorí, že oblečenie koluje od súrodenca k súrodencovi, lebo naozaj vyzerá ako nové.

Dávate si pozor pri selekcii značiek aj na materiálové zloženie?

Jednoznačne áno. Tým, že podporujem kvalitné a udržateľné značky, dávam najavo, že materiálové zloženie je dôležité, keďže kvalita produktov aj od toho závisí.

Ktoré značky a kúsky patria medzi Vaše srdcovky?

Určite si stojím za všetkými značkami, ktoré mám v ponuke, ale najväčšou srdcovkou, musím povedať, je španielska značka Bobo Choses, a to pre ich rozmanitosť, hravosť a štýlovosť. Pre mňa Bobo Choses znamená pravé detstvo so všetkým, čo k tomu patrí.

Čo máte na práci najradšej?

Najviac sa mi páči, že je to tvorivá práca, neustále človek niečo vymýšľa, tvorí, kombinuje, aby to správne „fičalo“. Stále sa aj ja učím nové veci, čo je takisto pre mňa pridanou hodnotou a veľa krát aj výzvou. Avšak najkrajším pocitom je, keď mi zákazník napíše, že je spokojný, ohromený alebo „len“ poďakuje za krásny balíček. Proste milujem svoju prácu so všetkým, čo prináša. 

Je aktuálne podnikanie na Slovensku náročné alebo doba naopak praje eshopovým konceptom?

Budem odpovedať za seba a teda MiNi JOSEPH-u táto zvláštna doba praje. Aj keď si myslím, že za skoro 2 roky podnikania (v máji budeme oslavovať 2 roky), to šlo postupne. Krôčik po krôčiku sme sa dostali tam, kde sme a stále je cesta dlhá, kam sa môžeme dostať a veru budem tvrdo pracovať, aby sme naďalej prinášali ľuďom radosť a spokojnosť.

Kam by ste chceli MiNi JOSEPH ešte posunúť?

Mám sny, stále ich je dosť, ktoré chcem zrealizovať. Určite jeden z nich je aj kamenná predajňa, kde by sme sa s našimi kamošmi zákazníkmi stretávali, ľahšie by sa mi prezentovali značky, ktoré sú menej známe a rada by som ukázala, aké sú parádne. V každom prípade koncept MiNi JOSEPH by som chcela ponechať.

Neprehliadnite: Slovenka Katarína navrhuje tapety v luxusných priestoroch: Čo všetko táto práca obnáša?

Mojím cieľom nie je mať veľké množstvo značiek, ale zameriavať sa na kvalitu. Navyše milujem túto moju komornú atmosféru na eshope, že mám prehľad o každej značke a produkte. Tak by som to chcela mať aj naďalej.