KOFOLA OSLAVUJE PÄŤDESIATKU
Lahodný tmavý mok, ktorý bol v päťdesiatych rokoch vytvorený na objednávku vtedajšej vládnucej garnitúry, nestratil na popularite ani po päťdesatich rokoch, čoho dôkazom sú jej tohtoročné narodeniny. Kým spolumajiteľ Kofoly Janis Samaras si spomína na časy Kofoly, keď stála 60 halierov a pripomína mu detstvo, pre jej výrobcu Jaroslava Knapa symbolizuje spomienky na svoje pracovné úspechy.
kofola, narodeniny,oslava,napoj,jedlo,napoje,kofola a.s._,
Keď sa v druhej polovici päťdesiatych rokov do Európy začala dovážať obľúbená americká Coca Cola, vládna garnitúra Československa sa snažila rastu popularity zahraničného nápoja zabrániť. Najvyššie špičky vtedajšej politickej moci dali príkaz na výrobu tmavého nápoja s obsahom kofeínu, vyrobeného z domácich surovín, ktorý mal nahradiť kolový typ obľúbeného nápoja prichádzajúceho zo západu. „Celý proces vymyslenia, technologického procesu až po prvý výrobok v roku 1960, ktorý bol vyrobený v pražskej sodovkárni Zátka, znamenal pre nás krušné časy. Pôvodný názov bol Kofokola, neskôr sa začal používať názov Kofola pre limonádu s kofeínom a Kofo pre sirup,“ prezradil začiatky vzniku obľúbeného tmavého osviežujúceho nápoja Jaroslav Knap, ktorý sa spolu s Zdeňkom Blažkom zapísal do rodného listu Kofoly.
Popularita revolučného nápoja neustále vzrastala, chýbajúcu lásku v Československu vo vtedajších časoch ľudia našli prostredníctvom tohto tmavého moku a láska k nemu pretrváva dodnes. Tí starší pijú tmavú malinovku z nostalgie na príjemné spomienky z detstva a dospievania, tí mladší s ňou zaháňajú smäd. Za jej úspechom podľa spolumajiteľa Janisa Samarasa stojí predovšetkým energia a emócie, ktoré sú v nej uložené a vracajú sa naspäť: „Kofola poskytuje autentičnosť zážitkov, kus histórie. Chceme predávať pozitívne emócie a lásku.“
Podľa manažmentu Kofoly na Slovensku sa u nás vypije viac tohto nápoja ako v Čechách a údajne každý štvrtý liter predaného nápoja predstavuje Kofola. Vlani sa vypilo takmer 70 miliónov litrov Kofoly, pričom Slováci milujú najmä tú čapovanú. Najvzdialenejším miestom od svojho rodiska, kde sa Kofola predáva, je Čína a jej recept pozná len päť ľudí na svete a pre všetkých milovníkov tohto nápoja naspieval v roku 1969 Zbyněk Pantúček s príznačným názvom Kofola.
Tento rok oslavuje 50. rokov a spoločnosť sa rozhodla prizvať na oslavu aj svojich zamestnancov. Vo februári pre všetkých vyhlásila súťaž a dala im možnosť zapojiť sa do výroby reklamného spotu. Podmienkou bolo zaslanie autentickej fotografie v štýle 60. rokov. „Záujem bol veľký, ale tým, že sa vyžadovala od zamestnancov aj aktivita v zmysle nalíčenia sa, prípravy oblečenia a stylingu, tak prišlo len okolo tridsať fotografií. Z tých si režisér reklamného klipu Jakub Kohák vybral osem ľudí,“ prezradila PR manažérka Lenka Puzlíková. Štyria zamestnanci zo Slovenska a štyria z Čiech stvárnili v klipe novinárov na tlačovej konferencii, jeden Slovák si zahral dvojrolu, bol zároveň aj baníkom. Klip sa nakrúcal počas jedného víkendu v Prahe a blízkom okolí a, ako inak, je o láske. Veď ako v Kofole hovoria, „láska nie je žiadna veda“.
Popularita revolučného nápoja neustále vzrastala, chýbajúcu lásku v Československu vo vtedajších časoch ľudia našli prostredníctvom tohto tmavého moku a láska k nemu pretrváva dodnes. Tí starší pijú tmavú malinovku z nostalgie na príjemné spomienky z detstva a dospievania, tí mladší s ňou zaháňajú smäd. Za jej úspechom podľa spolumajiteľa Janisa Samarasa stojí predovšetkým energia a emócie, ktoré sú v nej uložené a vracajú sa naspäť: „Kofola poskytuje autentičnosť zážitkov, kus histórie. Chceme predávať pozitívne emócie a lásku.“
Podľa manažmentu Kofoly na Slovensku sa u nás vypije viac tohto nápoja ako v Čechách a údajne každý štvrtý liter predaného nápoja predstavuje Kofola. Vlani sa vypilo takmer 70 miliónov litrov Kofoly, pričom Slováci milujú najmä tú čapovanú. Najvzdialenejším miestom od svojho rodiska, kde sa Kofola predáva, je Čína a jej recept pozná len päť ľudí na svete a pre všetkých milovníkov tohto nápoja naspieval v roku 1969 Zbyněk Pantúček s príznačným názvom Kofola.
Tento rok oslavuje 50. rokov a spoločnosť sa rozhodla prizvať na oslavu aj svojich zamestnancov. Vo februári pre všetkých vyhlásila súťaž a dala im možnosť zapojiť sa do výroby reklamného spotu. Podmienkou bolo zaslanie autentickej fotografie v štýle 60. rokov. „Záujem bol veľký, ale tým, že sa vyžadovala od zamestnancov aj aktivita v zmysle nalíčenia sa, prípravy oblečenia a stylingu, tak prišlo len okolo tridsať fotografií. Z tých si režisér reklamného klipu Jakub Kohák vybral osem ľudí,“ prezradila PR manažérka Lenka Puzlíková. Štyria zamestnanci zo Slovenska a štyria z Čiech stvárnili v klipe novinárov na tlačovej konferencii, jeden Slovák si zahral dvojrolu, bol zároveň aj baníkom. Klip sa nakrúcal počas jedného víkendu v Prahe a blízkom okolí a, ako inak, je o láske. Veď ako v Kofole hovoria, „láska nie je žiadna veda“.