KLAVÍRNE KRÍDLO V DIZAJNE AUDI
V rámci Audi Forum v Ingolstadte, ktoré sa uskutoční 16. júla pri príležitosti stého výročia značky Audi, sa verejnosti predstaví aj pozoruhodný hudobný nástroj. Koncertné krídlo Bösendorfer, s ktorého dizajnom sa pohral mníchovský tím Audi Design Studio pod vedením Philipa Schlesingera. Hudobný skvost sa volá Audi Design Grand.
Svetoznáma viedenská spoločnosť Bösendorfer, ktorá sa výrobe klavírov venuje od roku 1828, si počas svojej existencie vytvorila nielen skvelé renomé, ale aj zaujímavú tradíciu. Z času na čas osloví niektorého zo známych architektov alebo dizajnérov, aby sa podieľal na výrobe nového koncertného krídla. Bez akýchkoľvek kompromisov smerom k zvukovým vlastnostiam vzišli z takejto spolupráce jedinečné modely, ktoré sa dnes považujú za exempláre inovatívneho dizajnu. Do zoznamu tých, ktorí sa na takéto partnerstvo nechali doteraz nahovoriť, patria Swarovski, Hoddman, Frank, Grosser, Hansen, Hollein, EDGE či Kuhn. No a najnovšie vstúpil Bösendorfer do sveta dizajnu automobilovej značky Audi.
Najpozoruhodnejším detailom nového Bösendorfera v dizajne Audi je okraj basovej strany, ktorý sa tiahne až po podlahu, čo je inovácia Audi. Nielenže nástroju dáva neobyčajnú stabilitu, ale tiež umožňuje basom preniknúť intenzívnejšie do auditória. „Veľkorysý povrch vytvára čistejší tvar, nie sú tam nijaké ozdoby, línie a rohy sú ostré, spoje sú umiestnené logicky, čo sú všetko dôležité aspekty dizajnu značky Audi“, hovorí Philip Schlesinger. Pri pohľade zblízka je evidentné, že veko zapadá priamo do rezonančnej skrine klavíra. Keď sa na krídlo pozeráte zboku, elegantný tvar skrine neprerušuje nijaký spoj. Jemná kovová noha s hliníkovým vzhľadom dodáva krídlu lahkosť. Aj pedály majú rovnakú hliníkovú povrchovú úpravu. Klaviatúra je bez obruby, ktorá je inak typická. Hydraulicky ovládané veko akoby splývalo so skriňou. Rám klavíra je pokrytý sieťovým materiálom, kvôli optimálnej priepustnosti zvuku. Audi Design Grand (mimochodom stojí 100 tisíc eur) je pravým Bösendorferom a zároveň tou formou osláv stých narodenín, ktorou značka Audy chcela vyzdvihnúť význam kultúry v dnešnej dobe.
Najpozoruhodnejším detailom nového Bösendorfera v dizajne Audi je okraj basovej strany, ktorý sa tiahne až po podlahu, čo je inovácia Audi. Nielenže nástroju dáva neobyčajnú stabilitu, ale tiež umožňuje basom preniknúť intenzívnejšie do auditória. „Veľkorysý povrch vytvára čistejší tvar, nie sú tam nijaké ozdoby, línie a rohy sú ostré, spoje sú umiestnené logicky, čo sú všetko dôležité aspekty dizajnu značky Audi“, hovorí Philip Schlesinger. Pri pohľade zblízka je evidentné, že veko zapadá priamo do rezonančnej skrine klavíra. Keď sa na krídlo pozeráte zboku, elegantný tvar skrine neprerušuje nijaký spoj. Jemná kovová noha s hliníkovým vzhľadom dodáva krídlu lahkosť. Aj pedály majú rovnakú hliníkovú povrchovú úpravu. Klaviatúra je bez obruby, ktorá je inak typická. Hydraulicky ovládané veko akoby splývalo so skriňou. Rám klavíra je pokrytý sieťovým materiálom, kvôli optimálnej priepustnosti zvuku. Audi Design Grand (mimochodom stojí 100 tisíc eur) je pravým Bösendorferom a zároveň tou formou osláv stých narodenín, ktorou značka Audy chcela vyzdvihnúť význam kultúry v dnešnej dobe.