Presunúť na hlavný obsah

Podpora lokálnej tvorby: àla Palla x Marcel Holubec W predstavujú hodvábne župany a comfy sety zo 100% bavlny

Slovenské celebrity

Limitovaná edícia v podobe merchu àla Palla x Marcel Holubec W pozostáva z hodvábnych županov a masiek na spanie či comfy setov zo 100% bavlny.

Žijeme v dobe, keď si opäť začíname uvedomovať, že prílišný konzum nikam nevedie a dôležitá je udržateľnosť. S ňou súvisí aj podpora lokálnej tvorby dizajnérov, ktorí pristupujú k navrhovaniu a šitiu zodpovedne a v súlade s týmto poctivým remeslom. 

Čítajte tiež: Nouveau Western od Lukáša Krnáča x ViRVAR: Inšpiráciou mu boli 80-90. roky a Dallas či Dynasty

Svoje o tom vie aj MUDr. Alena Pallová, ktorá založila značku àla Palla. Portfólio produktov sa rozrástlo o limitovanú edíciu v podobe merchu s renomovaným módnym dizajnérom Marcelom Holubcom W. Lekárka a podnikateľka má tiež svoju kliniku IEM v Pezinku a s Romanou Škamlovou tiež IEM SPA v Bratislave. Zaujímalo nás, ako k tomuto spojeniu prišlo a prečo je podľa nich dôležité podporovať lokálny trh.

àla Palla má tiež svoj merch v spolupráci s módnym návrhárom Marcelom Holubcom W. Ako prišlo ku spolupráci?

Alena s Marcelom: S Marcelom sa poznám už dhlšie a spája nás podobný vkus aj prístup k podnikaniu. Dalo by sa preto povedať, že vznik spoločnej kolekcie bol iba otázkou času. A že ten čas nadišiel, môžete vidieť sami. Som veľmi rada, že sme mohli pre značku àla Palla spolu vytvoriť modely, ktoré vystihujú nás oboch.

S akými materiálmi pracujete, vnímate udržateľnosť?

Alena: Marcel si veľmi dobre uvedomuje, že rovnako dôležitý ako vzhľad, je aj pocit, ktorý majú ľudia v jeho modeloch. Oblečenie je v kontakte s pokožkou, a preto si dáva na výbere vhodného materiálu mimoriadne záležať. Veľmi rád pracuje s bavlnou či hodvábom, a keď to je možné, uprednostňuje takú, ktorá má certifikovane udržateľný pôvod.

Bude sa ešte o niečo rozširovať alebo ju budete držať v takom minimal duchu?

Alena: V tejto chvíli s Marcelom neplánujeme rozširovanie kolekcie – vždy sú navrhnuté ako limitované edície. Budem však rada, ak aj v budúcnosti prídeme s ďalšou spoločnou kolekciou. Každá kolekcia je odlišná a pre zákazníkov zaujímavá niečím iným.

Aká je zákazníčka àla Palla vašimi očami? 

Marcel: Náročná, no férová. Chápe, že kvalita má svoju cenu a je si vedomá, že jej klienti majú iba tie najvyššie očakávania. Som rád, že sa mi ich opakovane podarilo naplniť. Na začiatku si vždy obaja povieme svoju predstavu, dohodneme sa na použitých materiáloch aj na tom, ako priniesť niečo nové, čo by zároveň vystihovalo môj dizajn a podstatu značky àla Palla.

Prečítajte si rozhovor: Mysli lokálne, konaj globálne: Tvrdí žena, ktorá na jednom mieste sústreďuje úsilie česko-slovenských módnych návrhárov

Prečo je podľa vás dôležité podporovať lokálny dizajn a tvorbu, obzvlášť v týchto časoch?

Alena: Podporovať lokálnych návrhárov a dizajnérov dáva zmysel v každom čase. Iba tak môžeme udržať a rozvíjať domácu tvorbu či výrobu. Na Slovensku je veľa šikovných výrobcov a som rada, že stále viac ľudí si k nim nachádza cestu. Oblečenie pre mňa nie je iba spotrebný tovar, ktorý po troch vypratiach či jednej sezóne vymením. Môžu to byť kúsky, ktoré s vami zostanú celé roky alebo sa dokonca budú v rodine odovzdávať z generácie na generáciu a budem rada, ak im práve túto kvalitu a nadčasovosť dokáže priniesť àla Palla. V konečnom dôsledku patrím predsa aj ja k lokálnym výrobcom.