Presunúť na hlavný obsah

Bratislava má vlastnú módnu mapu: V srdci Starého Mesta ju pokrstila krásna Tamara Šimončíková-Heribanová

Móda

Vydajte sa na prechádzku mestom a objavujte jeden obchodík za druhým.

S touto mapou v rukách spoznáte krásne slovenské obchody, talentovaných módnych návrhárov, môžete si pozrieť a kúpiť slovenské módne oblečenie a doplnky. Tieto miesta by mal spoznať a poznať nielen každý obyvateľ hlavného mesta ale aj mimobratislavskí návštevníci a turisti.

Čo je to Bratislava Fashion Map?

Bratislava Fashion Map (BMF) je unikátny zoznam kvalitných predajných a prezentačných miest, ktoré ponúkajú najmä slovenský či lokálny módny dizajn. Je to klasická papierová mapa Bratislavy a blízkeho okolia, s popiskami, legendami, adresami a otváracími hodinami  45 prevádzok. Informácie sú v slovenskom aj anglickom jazyku. Dopĺňa ju zoznam 36 podujatí a udalostí s módnou a dizajnovou tématikou poriadaných počas celého roka 2017. Úlohou mapy je tiež zviditeľňovať  lokálne dizajn shopy a pomôcť im s návštevnosťou.

Prečo Bratislava Fashion Map vznikla?

BFM umožňuje kvalitným dizajnérom, galeristom a obchodníkom, aby ich lepšie videli a našli nielen domáci zákazníci ale aj turisti z celého sveta. Bratislava sa týmto krokom pridáva k iným metropolám sveta, ktoré aktívne podporujú vlastný „módny turizmus".

Slovak Fashion Council s podporou Bratislavského samosprávneho kraja vidí nevyhnutnosť a zároveň potenciál v rozvoji módneho systému a kreatívneho priemyslu na Slovensku. "Kvalitné predajné miesta a možnosti prezentácie dizajnu sú nutné pre zdravý módny ekosystém, umožňujú udržateľnosť fungovania lokálnych ekonomík a v neposlednom rade sú obrazom nášho mesta," hovorí Dana Kleinert, riaditeľka Slovak Fashion Council. 

Dizajn mapy vytvorilo grafické štúdio Provocation Bureau, pričom použili písmo /font/ slovenského dizajnéra Jána Filipka – font „Rukou“.

Predstavenie Bratislava Fashion Map

Mapa mala zahraničnú predpremiéru už vo februári v Londýne počas London Fashion Week. Slovak Fashion Council ju predstavil publiku na konferencii V4 Fashion. Zahraničnou krstnou mamou sa stala významná módna poradkyňa Muriel Piaser z Paríža, ktorá od začiatku túto myšlienku podporovala a mapu považuje za kľúčový nástroj pre rast významnosti lokálnej módy na Slovensku.

Oficiálny veľký krst mala mapa v srdci Bratislavy. Nie je náhoda, prečo sa oficiálne predstavenie BFM na Slovensku koná v dizajnovom obchode slávica. Je to preto, že tento „multibrand store“ v Starom Meste je presnou ukážkou, ako sa dá prezentovať a úspešne predávať lokálny dizajn.

Krstná mama mapy - módnu mapu Bratislavy pokrstila  Tamara Šimončíková - Heribanová, ktorá ju zasypala ústrižkami látok a koží slovenských návrhárov a značiek.  „Táto výnimočná mapa zaostruje na to najlepšie zo slovenskej módy a dizajnu a je tu pre každého kto sa zaujíma o našu odevnú kultúru- estetično, nápaditosť, kvalitné prevedenie. V širokom ale prísne zostavenom diapazóne ateliérov, galérii, obchodov i podujatí ponúka vyváženú túru pre najnáročnejších odborníkov z odvetvia, milovníkov úžitkovej krásy či turistov, ktorí sa so slovenským módnym priestorom len zoznamujú“, povedala  po krste Tamara.

Ako a kde  Bratislava Fashion Map získať ?

BFM bude dostupná zdarma v každom obchode z mapy a tiež vo všetkých info pointoch BSK.

Mapa vyšla v náklade 5 000 ks, SFC už plánuje dotlač. Bude sa tiež distribuovať na eventoch, ktoré už na mape sú.

Budúcnosť Bratislava Fashion Map

SFC sa s BSK dohodli, že mapu obe strany vnímajú ako dlhodobý projekt. A preto  bude mapa aktualizovaná každý rok. To dáva priestor na dopĺňanie ďalších obchodov, ateliérov, či showroomov a aktualizáciu dátumov podujatí.

VIDEO: Pozrite sa, kde všade vo svete sa už Bratislava Fashion Map objavila

Na krste svoju podporu mape vyjadrila aj Zuzana Šajgalíková, riaditeľka odboru pre kultúru a cestovný ruch z Bratislavského samosprávneho kraja: „Mapa je veľmi silným nástrojom cestovného ruchu. Všetci dobre vieme, že štandard, ktorý každá destinácia poskytuje nestačí. Turista hľadá pridanú hodnotu. My sme presvedčení, že pridanou hodnotou Bratislavy ako metropolitného regiónu je takýto druh kultúrneho turizmu, keďže naši dizajnéri majú naozaj čo ponúknuť svetu. Mapa je toho jasným dôkazom. BSK podporuje kreatívny priemysel a vidí konkrétne styčné body ako sa vzájomne obohacovať. Preto držím mape palce a želám je veľmi dlhý život! Budeme ju distribuovať na všetkých pre Bratislavu signifikantných miestach a veríme, že sa to odrazí ako na návštevnosti, tak aj na posilňovaní značky Bratislavy.“

SFC plánuje mapu zverejniť v zaujímavej forme na internete a tiež spolupracuje s vývojármi na vytvorení mobilnej aplikácie. "Chceme byť milovníkom módy čo najbližšie, preto je smartfón to najlogickejšie miesto," doplnila Zuzana Bobiková z SFC.