Mercedes za menej ako 10 tisíc eur?
Autám značky Mercedes-Benz ani vek neuberá na kvalite a noblese, ktorou sa vyznačujú. FEMINITY sa o tom presvedčilo počas nedávneho testu, keď sme mali možnosť vyskúšať si, ako jazdí model C 180 Kompressor s rokom výroby 2005. Aj napriek veku, nás toto coupé milo prekvapilo.
Kým doteraz sme jazdili v rámci testov na novinkách, ktoré mali "nabehaných" len niekoľko desiatok či stoviek kilometrov, v tomto teste sme mali k dispozícii auto so 119 tisíc kilometrami. Mercedes-Benz C 180 Kompressor z roku 2005, ktoré v ponuke AAA Auto nájdete za cenu nižšiu ako 10 tisíc eur (8 500 €) patrí k už pomaly k veteránom tejto značky, no aj napriek tomu má stále svojich priaznivcov na celom svete. Na slovenských cestách sa s ním stále stretnete, o čom sme sa presvedčili aj my, keď sme na ceste predbiehali presne ten istý model a dokonca v rovnakej farbe.
Trojdverové coupé s objemom 1,8 litra a výkonom 105 kW sa výborne hodí nielen na jazdu po meste, kde svojim dizajnom ešte stále púta pozornosť, ale i na dlhé cesty. Hoci mal testovaný model už svoje roky a čo-to najazdené, na jeho výkone a najmä vzhlade to nebolo až tak viditeľné. S prehľadom zvládal dynamickú jazdu po cestách mimo Bratislavy, ktoré svojou kvalitou pripomínajú niekedy skôr tankodrom. A aj keď v tomto prípade ide o auto s prívlastkom športové, nemusíte sa báť, že by vám vyskákali plomby zo zubov, keď natrafíte na cestu podobnú dialnici do Brna. Aj pri tomto aute sme sa presvedčili, že jazda mercedesom je v prvom rade o pohodlí.
Hodnotiť spotrebu je naozaj veľmi subjektívne, keďže počas nášho testu sme nejazdili šetrne, skôr naopak, no aj napriek tomu sa ručička ukazujúca stav v nádrži posúvala mimoriadne pomaly. Podľa ukazovateľa aktuálnej spotreby sme najnižšie hodnoty dosiahli na diaľnici, kde sme jazdili predpisovo 130 km/h.
Ako sme už spomenuli, aj po rokoch tento model stále púta pozornosť okolia vďaka svojmu nadčasovému dizajnu. Dokonalé oblé tvary, legendárna dvojica okrúhlych svetlometov či charakteristické "mini okno" v zadnej časti - to všetko mu dodáva punc elegancie. Interiér ponúka všetko čo si od auta prémiovej značky môžete priať. Do ruky dobre padnúci nastaviteľný volant s logicky rozloženým ovládaním autorádia, prehľadné rozloženie "budíkov" a ostatných ukazovateľov palubného počítača, ale i skvelá radiaca páka.
Potešia aj dobre riešené odkladacie priestory a samozrejme nesmieme zabudnúť na skvelé sedadlá. Vďaka nim totiž ani po dlhej ceste nemáte pocit, že ste prešli stovky kilometrov, ale sedíte doma pred televízorom. V nami testovanom aute boli vyhrievané, čo sme ale vzhľadom na počasie otestovať až tak veľmi netúžili.