AUDI R8 GT. ĽAHŠIE, VÝKONNEJŠIE, RÝCHLEJŠIE
Ešte výkonnejšia, ľahšia a omnoho rýchlejšia. Presne taká bude limitovaná séria modelu Audi R8 GT. Poháňať ho bude motor V10 5,2 litru s výkonom až 412 kW (560 k), pričom pohotovostná hmotnosť bude až o 100 kilogramov menšia ako pri klasickej verzii. Audi R8 GT tak dokáže zrýchliť z nuly na sto už za 3,6 s a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 320 km/h.
Nové Audi R8 GT prináša na cesty gény závodnej verzie R8 LMS, ktorá počas svojej prvej sezóny zvíťazila v 23 pretekoch a získala trojicu majstrovských titulov. Vlastniť tento výnimočný model bude môcť len 333 záujemcov, jeho výrobné číslo nájdu vygravírované na radiacej páke. Zatiaľ je známa cena pre nemecký trh, kde sa začne predávať už onedlho za 193 000 eur.
Audi R8 GT dáva svoje dynamické schopnosti jasne najavo už svojim dizajnom. Karoséria s dĺžkou 4,43, šírkou 1,93 a výškou len 1,24 metra prešla množstvom úprav, vďaka ktorým sa neznížila len váha, ale zlepšila aj aerodynamika. R8 GT má pri vysokej rýchlosti podstatne väčší prítlak ako klasická verzia. Rám a priečky prednej masky Singleframe a lamely vo vstupoch vzduchu sú v matnom titánovo šedom odtieni, mriežka masky je nalakovaná matnou čiernou. Dvojitý spojler pod predným nárazníkom je z uhlíkového kompozitu. Dominantným prvkom sú LED svetlá s atraktívnym a výrazným vzhľadom. Denné svietenie zabezpečí pás 24 diód.
Profilu dodávajú nezameniteľný charakter bočné panely za dverami pre prívod vzduchu k motoru – sideblades - vyrobené z uhlíkového kompozitu s matnou povrchovou úpravou. Z rovnakého materiálu sú zmenšené kryty spätných zrkadiel. Devätnásťpalcové kolesá majú exkluzívny dizajn, ktorý im dodávajú dvojité lúče v tvare písmena Y.
Zadnej časti dominuje pevné prítlačné krídlo z matného uhlíkového kompozitu. Rovnaký materiál použili aj pri zadnom nárazníku, do ktorého sú integrované veľké guľaté koncovky výfuku a vývody pre vzduch. Zadné svetlá s technológiou LED sú ukryté pod tmavými sklami.
Najzaujímavejšou časťou je bezpochyby prepracovaný motor V10 s načerveno nalakovanými krytmi hláv valcov. Vďaka jeho sile sa Audi R8 GT dostane na stovku už za 3,6 sekundy a na 200 km/h za 10,8 sekundy. Výkon motora s objemom 5204 kubických centimetrov vzrástol o 26 kW (35 k) na 412 kW (560 k).