BOEING BUSINESS JET: PRIVÁTNE POHODLIE V OBLAKOCH
Zaletieť si na dôležité rokovanie, obed či predĺžený víkend súkromným lietadlom patrí k štandardu majiteľov veľkých spoločností, ale známych osobností zo sveta hudby, filmu, módy či športu. Na palube ich súkromných lietadiel nájdu dokonalé pohodlie a let si môžu spríjemniť obedom či posedením pri poháriku kvalitného alkoholu. No väčšina zaneprázdnených mužov biznisu v nich aj tak pracuje a lietadlo sa stáva ich druhou kanceláriou.
Svetový výrobca lietadiel Boeing rovnako, ako ostatné letecké značky, myslí aj na privátnu klientelu. Pod označením Boeing Business Jet sa ukrýva špeciálna divízia, ktorej hlavnou náplňou je vytváranie luxusných interiérov pre úspešné spoločnosti a solventných VIP klientov. Vďaka širokej ponuke modelov, dokážu vyhovieť aj tým najnáročnejším požiadavkám. O vysokej kvalite svedčí aj fakt, že medzi majiteľov lietadla značky Boeing patrí aj známy miliardár Donald Trump. Biznismeni a VIP zákazníci si môžu pre svoje rýchle presuny vybrať od základného modelu Boeing 737- 300, ktorý umožňuje dolet približne 11 000 kilometrov, ale i väčšie stroje s podstatne vyšším výkonom a doletom. Lietadlá patriace pod flotilu Boeing Business Jet ponúkajú trojnásobne väčší priestor ako tradičné business verzie a za porovnateľnú cenu. Univerzálny charakter lietadla 737-300 ponúka majiteľovi prostredie prispôsobené individuálnym potrebám, ako je napríklad aj počet miest na sedenie, ktorý sa pohybuje od 8 po 100 sedadiel. Model 733-800 naopak poskytne až o 25 percent viac miesta a dvojnásobok priestoru pre batožinu. O mimoriadnej úspešnosti svedčí aj fakt, že tieto lietadlá boli v ponuke firmy dlhé roky, kým ich nevystriedal Boeing 737-900 ER. S novinkou sa zväčšil aj interiér a batožinový priestor. Na oblohe sa prvé stroje tejto série objavili v tomto roku. Okrem už spomínaných lietadiel ponúka výrobca aj VIP verzie ďalších strojov ako 747-8, 767, 777 a 787. Najväčší záujem o ich produkciu je v Európe, Ázii, Oceánii, Afrike, Latinskej Amerike a na Strednom Východe, kde skončí až 68 percent produkcie. Zvyšok lietadiel dodáva výrobca do Severnej Ameriky.