CITROËN C3: NAJMENŠÍ “MACHO”
Nielen muži, aj automobily musia zvádzať. Najmä ak ide o ženy a zvlásť ak ide o malý automobil. Citroën predstavil druhú generáciu svojho bestselleru. Citroën C3 bude aj naďalej zvádzať najmä ženy. Osobité postavenie malých automobilov vyplýva najmä z ich štatútu. Väčšinou sú to prvé automobily pre mnohých z nás, takže platí jedno zásadné pravidlo: Zamilujete sa do nich, najmä ak ste žena. Malé automobily sú milé a ak k tomu prirátame aj atraktívny dizajn karosérie, komerčný úspech automobilu je takmer istý.
Krása je všetko
Nebudeme si klamať, aj na ulici si všímame skôr tých atraktívnejších. A toto pravidlo si prisvojili aj dizajnéri Citroënu C3. Stačí si pozrieť prednú časť. Nešetrí hranami ani oblinami, predné svetlomety sú hádam najväčšie v triede malých automobilov, farby sú nanajvýš krikľavé, ako celok však pôsobí "cé-trojka" harmonicky. Bočný pohľad je tiež atraktívnejší, na druhej strane pozorné oko odhalí príbuznosť s predchádzajúcou generáciou. A bacuľatá zadná časť sľubuje dostatok priestoru pre batožinu, dizajnéri jej však nechali aj priestor na atraktivitu. Svoje miesto pod slnkom si však nový Citroën C3 vydobije najmä nesmierne dlhým čelným sklom, ktoré zasahuje až do priestoru nad hlavami predných pasažierov. Cestujúci, najmä na predných sedadlách tak majú výhľad na nebo nad hlavou. Navyše, ak sa vám pohľad na hviezdy zunuje môžete zatiahnuť roletu a spoľahnúť sa na "štandardný" výhľad cez predné okno. Krásny detail, teda, ak je sklo čisté...
Tvary, ktoré dávajú zmysel
Tu sa musíme druhýkrát skloniť pred umením dizajnérov. Tvary palubnej dosky sú nielen krásne na pohľad, ale zároveň funkčné. Páči sa vám strieborná horná časť palubovky, či atraktívne strihnutá stredová konzola s dostatkom odkladacích priestorov? Nám tiež, pasažieri vpredu však skôr ocenia vykrojenie spodnej časti palubnej dosky v prospech priestoru pre nohy cestujúcich. Nárast priestoru pocítia aj cestujúci vzadu, mnohými trikmi sa podarilo získať takmer jedenásť centimetrov priestoru pre nohy. Atraktivita interiéru bude vyplývať aj z materiálov. Šedý plast nahradil čierny, namiesto tvrdého bol použitý mäkký a digitálnu scenériu palubnej dosky alternujú klasické prístroje a nebude chýbať ani integrovaný osviežovač vzduchu. A batožinový priestor ponúka slušný objem na úrovni 300 litrov.
Krajší a zelenší
Aj pod kapotou sa konštruktéri posunuli k zeleným métam. Dieselový agragát s maximálnym výkonom 66kW/90 koní produkuje iba 99g CO2 na kilometer. Aktuálnu ponuku agregátov tvoria osvedčené motory s objemom 1.1, 1.4 a 1.6-litra, s výkonovým rozpätím 44 kW/60 koní až 88 kW (120 koní). Budúci rok si nájdu pod kapotu cestu nové motory, okrem iného benzínový trojvalec s mimoriadne nízkou spotrebou, motory dostanú techniku Start/Stop a v neposlednom rade pribudne na príplatkovom vybavení aj poloautomatická prevodovka. Citroën C3 pokračuje tam, kde prestal. Aj naďalej sa chystá zvádzať najmä nežnejšie pohlavie, je krajší po všetkých stránkach, dobre jazdí a dokáže byť aj úsporný. Aj napriek týmto argumentom je najdôležitejší jeho dizajn...